Min ponni är bäst :o<3

HELT JÄVLA PAFF ÖVER PONNYN IDAG! :o

Jag började med lite löslongering, eller tja som öftast brukar vara ett 'wannabe försök till löslongering' men idag, WOW! Han gick på en volt kanske två meter ifrån mig och när jag sträkte ut armarna så stannade han och gick in till mig! :o ja, nu ska ni då inte tro att vi blivit värsta proffsen, han kunde ju bli lite sur och springa iväg en bit eller stanna eller byta varv och så men flera gånger, bara runt på volten och in på inkallning :o<3 Sen tränade vi lite 'följa jhon' eller nått sådant och han gick upp på pallen och allt utan att jag behövde andvända grimman :o Sen tänkte jag, "Vi gör nått roligt nu!" och plockade fram ett krysshinder på 30 cm som jag försökte få honom att hoppa utan grimma. Jag började då med att vifta lite med spöt för att få honom att trava men då blev han sur :( -Han har aldrig gillat spön så jag tänkte, visst och la undan spöt. Sen fick jag honom att travhoppa det en gång innan han inte ville vara med mer x) Sen tränade vi bugningar på ett lite nyare sätt nu när han tar det lugnare och det är alltså att han får moroten när benet är i marken (Han har alltid dragit upp benet så fort innan) och det trivdes han jätte bra med och låg kvar tills han ätit upp hela moroten (: Och sen tänkte jag då filma när han var så duktig och satte kameran en bit bort. Sen när vi skulle göra en lika fin igen (Ni kommer INTE att tro mej, men jag har fan film bevis!! :o) och då gick han ned på båda knäna! :o Först blev jag as rädd och trodde att han rammlade men nej, han låg kvar, tog moroten och reste sig :o Snacka paff man blev då :o Duktiga ponny skrutt <3 Haha en puss till den som orkade läsa xD haha och för er som vill se;
http://www.youtube.com/watch?v=LElmqI4kc6g

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0