Galen ponnygalopp ;D

Sen skulle jag rida Dressyr i ridhuset på Amigo, men det orkade inte jag så jag tänkte rida dressyr på ängen istället, meen det orkade jag inte heller så jag tänkte rida ut barbacka (y) Och då kom jag på att fodervärdarna skulle rida ut så jag hängde på dom, barbacka om med mitt hackamore xD Och ja, när vi börjar trava så stannar min ponny, drar ner huvudet och hoppar på stället xD Men jag satt kvar men vi hamnade en bit efter xD Efter ett tag var det skritt igen och jag kom ikapp (y) Sen skulle vi trava mera, och tja min ponny var galen xD Sen skulle vi galoppera... Asså fy fan vad fort det gick! xD<3 Haha jag var as rädd att han skulle börja bocka i den farten vi fick för då skulle jag flyga all världens väg xD Men fy fan vad härligt det var! <3 Sen när vi bröt av så skrittade vi en bit, genom en skog och ut på en annan liten stig som senare ledde till ett fält. Dom andra ville galoppera där och jag och Sara frågade vilken hastighet dom tänkt sig då, för Sara tyckte inte om att galoppera så där snabbt och jag klarade mig också bra med lite mindre fart. Johanna och Kristin säger att vi skulle galoppera först då och vänta på oss där framme och vi rider förbi. Sara frågar om hon kan rida först och jag säger 'Japp, välj vilket tempo du vill', och när Sara ska börja trava så sticker Bimme iväg i full galopp och Amigo slänger sig efter xD Och fy fan sen gick det lika fort som förra gången igen xD Men fy vad härligt <3 Haha och framför mig hör jag Sara skrika, "Jag bromsar så mycket jag kan!" xD<3 Haha men vi fick stopp på hästarna och vänder oss om för att kolla på dom andra :) Och när dom nästan är framme så ska Kristin svänga Lissa, Som snubblar omkull! :o Och med Kristin i snönn så travar Lissa iväg :o Kristin fick tag i Lissa och hon mådde bra :) Och sen tog vi det lite lugnare vägen hem, Haha fast Amigo och Quattro bara ville galoppera (a) x)<3

/T h e  m i s g u i d e d  g h o s t

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0