Hjälm diskussionen...

Jag ville bara säga ett par ord om det här med att rida med hjälm.

Vissa tycker att det är idotiskt. Vissa bryr sig kanske inte. Vissa tycker att jag ger dårligt inflytande, är en dårlig förebild.
Jag har ridit utan hjälm typ 3 gånger, endast på grund av fotografering. Nej jag tycker inte att det är coolt att rida utan hjälm. Jag tycker inte att det är fult på kort, jag valde bara att rida utan för att det passade bildens tema. Nej, jag tycker inte att man ska rida utan hjälm fast jag misstänker att jag inte har något att säga till om där eftersom att jag själv har gjort det.

Jag tror dock inte att någon tänker "Men Jossan rider utan hjälm, då kan jag också göra det" och sen kommer till sin lektion utan hjälm? -.- Jag tror faktiskt att de har lite mer egen vilja än så. jag "stör" mig på är att folk får det att låta som att alla barn kommer följa mig, rammla av och dö/skada sig och sen är allt mitt fel. Då kanske jag tycker att det är samma sak med hoppning i såfall. Tänk om du tränar hoppning på 1.10? Barnet kunde lika gärna sätta upp ett hinder på 1.10, hoppa rammla av och dö/skada sig. Men nej, det är tydligen inte samma sak.
Jag vill också påpeka att jag alltid rider fram med hjälm för att se om min häst är lugn, jag skulle aldrig ta av mig hjälmen annars. Jo visst, hästen kan bli rädd även fast den är lugn. Men jag har klarat mig. Däremot har jag varit ute och gått med Amigo 2 gånger och lyckats blivi både sparkad och nersprungen i snönn. Och med det vill jag påpeka att det är minst lika farligt att leda sin häst. Så alla ni som leder era hästar utan hjälm kan säga och tänka allt ni kan tyckas tänka om mig till er själva. Blir hästen rädd när man sitter på ryggen kan man försöka hänga kvar och få stopp på hästen, blir hästen rädd när du leder den och slänger sig mot dig finns det inte mycket du kan göra.

Och vad vill jag med den här texten? Ingenting egentligen. Jag ville bara skriva av mig eftersom jag nyss blev irriterad på en sak som gällde detta. Texten är absolut inte riktad till någon speciell person utan skervs endast för att jag ville skriva ur mig irritationen. Tack och hej från mej.

F o t o :   E l i n  B

Kommentarer
Postat av: Minna

Måste bara säga att när du/vi blev nersprugna (eller snarare du blev nersprungen och jag puttad på) var faktiskt läskig. Det såg ut precis som om du hade dött typ :O

2010-03-13 @ 14:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0